주메뉴 바로가기 본문내용 바로가기 푸터 바로가기

도전하는 국민*인

KMU 소식

고등교육의 새로운 표준을 제시하는 대학

교내채용

국민대학교 2022학년도 1학기 전임교원 초빙 [1st Semester, 2022 Faculty Position Openings]

작성일 2021.10.13 담당부서 교원지원팀 담당자 서진호 ☎ 02-910-4843 조회수 38549
첨부파일

국민대학교 2022학년도 1학기 전임교원 초빙

 

1. 초빙분야 21개 분야

2. 임용일자 : 2022.03.01.예정

3. 세부내용 : 교원채용 사이트(https://prof.kookmin.ac.kr/nx/) 접속 후 전임교원 초빙 공고" → 공고상세보기 클릭

4. 지원방법 나 순으로 진행

  지원서 입력 : “전임교원 신규채용 신규지원/로그인” 클릭 → 접수 사이트 신규지원 지원사항(학력경력강의경력연구실적 등입력

  지원서 제출 : “전임교원 신규채용 신규지원/로그인” 클릭 → 접수 사이트 로그인 후 지원서 제출

  본교가 공고한 초빙 전공분야에 복수 지원 할 수 없으며 이를 위반할 시 전 분야의 지원을 취소함

  교원채용 사이트 접속 시 크롬(Chrome)을 통한 접속 바람

5. 지원기간 : 2021.10.21.() ~ 2021.11.05.() 14:00 까지

6. 채용일정

  접수 마감 : 2021.11.05.() 14:00

  예비 심사 합격자 발표 : 2021.11.11.(예정

  . 1차 심사 합격자 발표 : 2021.11.17.(예정

  . 2차 심사(학부/과 면접) : 2021.11.19.() ~ 예정

  . 2차 심사 합격자 발표 : 2021.11.30.(예정

  최종 면접 : 2021.12월 초 예정

  최종합격자 발표 : 2021.12월 말 예정

   상기 채용일정은 본교 사정에 따라 변경될 수 있음.

   각 단계별 합격자 발표는 본교 홈페이지에서 본인이 직접 확인

7. 제출서류 안내(1차 심사 합격자에 한함)

  목록

    (1) //박사 학력증명서(또는 학위기및 성적증명서 원본 각 1

    (2) 경력 및 재직증명서 원본 각 1(최근 3개월 이내 발급)

    (3) 관련 자격증 사본 각 1

    (4) 추천서 2(자율양식분량은 A4 1~2매 내외)

    (5) 연구실적물 각 1(부본 혹은 사본 가능)

  제출기간 및 제출처 제출기간 및 제출처는 1차 서류심사 합격자 통보 시 별도 안내함

  제출방법 등기우편 또는 방문 제출

  유의사항

    모든 증명서는 원본만 인정됨(자격증연구실적물 제외)

      (사본이거나 미제출한 서류제출기한을 초과하여 제출한 서류의 해당 학력·경력은 심사에서 제외)

    증명서류를 지정기한 내 제출하지 않은 경우에는 지원 포기로 간주함

    학력증명서 및 성적증명서는 각 학위의 모든 증명서 제출(최종학위만 제출한 경우 인정되지 않음)

    미발표(출판되지 않은논문 또는 게재예정 논문은 인정하지 않음

    영어를 제외한 외국어 증명서의 경우 한국어 번역 공증이 없으면 인정되지 않음

    제출 시 필히 서류봉투에 지원자 성명지원 분야 표기

8. 문의 국민대학교 교원지원팀

  . Tel : 02-910-4843

  . E-Mail : apply@kookmin.ac.kr

1st Semester, 2022 Faculty Position Openings

 

1. Field : 21 fields

2. Appointment date : March 1, 2022

3. Details : After accessing the recruitment site(https://prof.kookmin.ac.kr/nx/), click the “Details for Application”

4. How to apply : a → b

   a. Click “New application/login for full-time faculty member recruitment” → Fill out the fields

     (educational background, teaching experience, research achievements, etc.)

   b. Log in to the application website and submit the application on-line

   It is not allowed to apply for multiple fields and if violated, all fields of application will be disqualified.

When connecting through the website, access through “Chrome“.

5. Period of register : October 21 (Thur), 2021 ~ November 5 (Fri) 14:00

6. Schedule

   a. Preliminary review result : Nov 11, 2021 (Thur)

   b. 1st stage review result : Nov 17, 2021 (Wed)

   c. 2nd stage review : Nov 19, 2021 (Fri) ~

   d. 2nd stage review result : Nov 30, 2021 (Tue)

   e. Final interview : At the early of Dec, 2021

   f. Final interview result : At the end of Dec, 2021

     * The above schedule may be subject to change.

     * Each result will be posted on our website.

7. Successful applicants in the first stage review will be asked to submit the following documents for the second stage review :

   a. List of submission

     1) Certificates of each degree : original documents of each degree

     2) Transcripts of each degree : original documents of each degree

     3) All certificates of teaching and employment experiences : original documents of each experience (issued within the last 3 months)

     4) Proof of employment : an original document (issued within the last 3 months)

     5) Two letters of recommendation

     6) Research Papers and Books : Dissertation paper for the final degree, papers and publications of research fund achievements

   b. Period and place of submission : Separate notices will be given to the applicants

   c. Method of submission : Submit by post or in person

   d. Things that applicants need to be aware of

     - Only original papers submitted on time will be included for the review.

     - Applicants who do not submit required documents until the due date will be considered to have failed in the application.

     - Papers unpublished or planned to be published will not be counted.

     - Any document written in a foreign language(except English) must be notarized in Korean

     - Please write your name and application field on the envelope when you submit documents

8. For further information : Faculty Support Team, Kookmin University,

   a. Tel : +82-2-910-4843

   b. E-Mail : apply@kookmin.ac.kr

 

 

 

안내사항

  • 이 게시판의 글은 <ON국민> 포털에서 작성할 수 있습니다. 포털 바로가기